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1.The project #

T2E is a site that wants to welcome ICT experts, such as hardware technicians, consultants for software applications, web technologies, internet, ect ….
It’s not a Linkedin since the project’s goal is to provide as many web tools as possible to facilitate the work of consultants such as ticket management, projects and telephone support.

TALK “call the expert”, telephone support usually for the consultant or for the IT company is seen as a cost and, if free, the use is abused by the customers, our solutions will be the consultant deciding how And when you work, you can make your phone number public, disguise it with the Phmask service (www.PhMask.it) or decide to pay for the advice (www.ocpay.it).

We want to turn the phone ring into an economic, cost-effective opportunity!
The site was deliberately made in English with some sections in Italian.

T2E è un sito che vuole accogliere esperti dell’ICT, quali tecnici hardware, consulenti per applicativi software, tecnologie web, internet, ect….
Non è un Linkedin in quanto l’obiettivo del progetto è fornire nel tempo tanti strumenti web che facilitino il lavoro dei consulenti quali gestione ticket, progetti e l’assistenza telefonica.

TALK «chiama l’esperto», l’assistenza telefonica solitamente per il consulente o per l’azienda informatica è vista come un costo e, se gratuita, l’utilizzo viene abusato dai clienti, con le nostre soluzioni sarà il consulente a decidere come e quando lavorare, infatti potrà rendere pubblico il suo numero di telefono, mascherarlo con il servizio Phmask (www.PhMask.it), oppure decidere di farvi pagare per la consulenza (www.ocpay.it).

Vogliamo trasformare lo squillo del telefono in un’opportunità economica, da costo a reddito!
Il sito è stato realizzato volutamente in lingua inglese con alcune sezioni in italiano.

Yes No

2.Registration to the portal #

It is possible to register both the company and the consultants, and then the individual consultant will ask for the connection to the company, so when the company card is questioned, the related consultants will also be seen.

Let’s leave the description of the “typical” fields of the profile and dedicate ourselves to the user type field that needs to be properly indicated as it, in the internal search engine, diversifies the company from the consultant.
Another good information to put in is the image of the profile as potential customers want to know who they are relying on and an anonymous avatar would distract attention.

E’ possibile registrare sia l’azienda (Company) che i dipendenti (Consultant) , successivamente il singolo consulente chiederà la connessione alla Company , in questo modo, quando verrà interrogata la scheda dell’azienda si vedranno anche i consulenti connessi.

Tralasciamo la descrizione dei campi «tipici» del profilo e dedichiamoci al campo user type che va correttamente indicato in quanto, nel motore di ricerca interno, diversifica l’azienda dal consulente.
Un altra informazione da inserire correttamente è l’immagine del profilo in quanto i potenziali clienti vogliono conoscere a chi si stanno affidando e un avatar anonimo distoglierebbe l’attenzione.

Yes No

3.TalkToExperts #

In this section, you will indicate both your Skills and Applications as well as the applications you are familiar with.
The choices are pre-set by the webmaster but you can request from the contact form, the insertion of unplanned software and skills, the webmaster will fill in the requests and send you an email so that you can complete the profile.

Then we have the three fields where you will enter the phone numbers, the public number and if you own the number PhMask (www.phmask.it) or the OcPay number, then the tariff description, the hourly cost and finally the mail Publish, what your customers will see, as the registration email will not be visible.

By filling out these fields you will decide whether to work for free, free but with pre-defined schedules or if you want to earn from your advice.

Uncompleted fields will not appear in the public profile.

Phone Status and One Click Pay Areas (fields Buy OcPay Credit) are fields in which, if you purchase the OcPay service, we will insert the code to allow the operator status display and the panel to allow OcPay credit purchase .
If you view the company profile of Nowtech you will be clear about what we are talking about (see)

In questa sezione indicherete , sia le vostre competenze «Skills» che le «Applications» quindi gli applicativi di cui siete esperti.
Le scelte sono preimpostate dal webmaster ma potrete richiedere, dal modulo contatti, l’inserimento di software e skills non previsti , il webmaster provvederà ad inserire le richieste e vi inverà una mail così da permettervi di completare il profilo.

Abbiamo poi i tre campi dove indicherete i numeri di telefono, quello pubblico e, se ne siete in possesso, il numero PhMask (www.phmask.it) o il numero OcPay, successivamente la descrizione della tariffa, il costo orario e infine la mail pubblica, quella che vedranno i vostri clienti, in quanto la mail di registrazione non sarà visibile.

In pratica compilando questi campi deciderete se lavorare gratis, gratis ma con orari predefiniti oppure se vorrete guadagnare dalla vostra consulenza.

I campi non compilati non appariranno nel profilo pubblico.

I campi Phone Status e One Click Pay (sezione Buy OcPay Credit) sono dei campi nel quale, nel caso acquistiate il servizio OcPay, inseriremo del codice per permettere la visualizzazione dello stato dell’operatore e il pannello per permettere l’acquisto di credito OcPay.
Se visualizzerete il profilo dell’azienda Nowtech vi sarà chiaro di cosa stiamo parlando (vedi)

Yes No

4.PhMask #

Working progress

Yes No

5.OcPay #

working progress

Yes No

6.Agent Status #

Agent Status is a web panel that is configured and inserted into the profile of the consultant or company, allowing you to console your site visitors if the consultant is available and possibly contacted.
When the consultant “logs” with the voip credentials the button will be green if the consultant is logged in and available, red if busy and gray if offline.
These are examples of Agent Status for companies where all operators are grouped.

Agent Status è un pannello web che viene configurato e inserito nel profilo del consulente o dell’azienda, permette di far consocere ai visitatori del sito se il consulente è disponibile ed eventualmente contattarlo.
Quando il consulente si “loggerà” con le credenziali voip il pulsante sarà verde se il consulente è loggato e disponibile, rosso se è occupato e grigio se è offline.
Questi sono esempi di Agent Status per le aziende dove sono raggruppati tutti gli operatori.

Yes No

7.OcPay the PayPal panel #

Working progress

Yes No